VÝŽIVA

Názory na to, jak by měla vypadat naše strava se průběžně mění a vyvíjí. Existují určitá doporučení, jejichž respektování vede k podpoře zdraví a schopnosti zvládat psychickou i fyzickou zátěž.
Nicméně je třeba mít na paměti, že vzhledem k individuálním potřebám, odlišnému zdravotnímu a nutričnímu stavu každého z nás, je výživa pro každého jiná.

I.FÁZE ÚVODNÍ DIETY (GAPS)

Základem první fáze Úvodní diety GAPS jsou masové a rybí VÝVARY, a to domácí, žádně komerčně připravované bujony či jiné alternativy vývarů se nepovolují. Vývar se popíjí několikrát denně jako nápoj a slouží také pro přípravu ZELENINOVÝCH POLÉVEK, které jsou hlavním jídlem této fáze.

ZAPOMENUTÝ VITAMIN K2

Vitamin K2 hraje důležitou roli v prevenci osteoporózy, vaskulární kalcifikace a kardiovaskulárních onemocnění. Nové výzkumy také poukazují na jeho přínosy v regulaci hladiny krevního cukru, léčbě artritidy, a dokonce i nádorového onemocnění. Avšak přes všechny tyto poznatky je vitamin K2 stále jednou z nejvíce opomíjených živin ve výživě i výživových doporučeních. 

Vitamin K – jedna hodnota pro doporučený příjem a jedno pojmenování pro dvě naprosto odlišné látky. Vitamin K1 a vitamin K2, látky lišící se nejen chemickou strukturou, místem účinku, a dokonce i samotným účinkem, jsou házeny do jednoho pytle s označením VITAMIN K.