SUŠENKY BEZ PŘIDANÉHO CUKRU, VAJEC A MLÉKA

Sušenky jsou výborné na snídani i ke svačině. Jíme je buď samotné, nebo slepené arašídovým máslem nebo marmeládou. Ačkoli neobsahují přidaný cukr, sladkou chuť jim výrazně dodává obsažené ovoce. Kdo má rád sladké, ten si je zamiluje. Recept a foto dodala Kristýna Maršalíková

Ingredience (NA 12 ks sušenek):

  • jablka 2 ks
  • zralé banány 2 ks
  • vločky ovesné hrnek
  • mouka mandlová  lžíce (nemusí být)
  • fíky sušené hrnek
  • perníkové koření 2 lžičky
  • špetka soli

Postup přípravy:

Vyhřejte troubu na 200°C. 

V mixéru nebo vidličkou rozmačkejte banány, přidejte nahrubo nastrouhaná jablka, nasekané fíky a ostatní suché ingredience. Pořádně promíchejte v kompaktní hmotu – neměla by být řídká, ale dobře držet pohromadě. V případě potřeby přidejte trochu ovesných vloček.

Na plechy vyložte pečicí papír a lžící vytvarujte 12 sušenek. Vložte do trouby a pečte zhruba 30 minut, dokud se sušenky nezpevní a nezezlátnou.

Po upečení a vytažení z trouby, nechete sušenky trochu vychladnout, lépe se pak odlepují z papíru.

Sušenky bez přidaného cukru, vajec a mléka

Doporučení od nutriční terapeutky Pavlíny:

Složením jsou sušenky vhodné pro lidi s laktózovou intolerancí a alergií na bílkovinu kravského mléka. Při záměně ovesných vloček bezlepkovou alternativou (například pohankovými vločkami) bych je doporučila také lidem s celiakií.

Tyto sušenky mohou být výborným zdrojem energie pro vytrvalostní sportovce při náročném tréninku. Jinak je doporučuji jíst spolu se zdrojem bílkovin, například bílý jogurt, zakysaný mléčný nápoj či tvaroh.

SDÍLET

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *