TIP NA KNIHU: WHAT TO EAT (LUISE LIGHT)

Při čtení jiné knihy s názvem Death by Food Pyramid, jsem narazila na jméno Luise Light.

Luise Light je jedna z lidí, kteří pracovali pro USDA (Ministerstvo zemědělství Spojených států) v době, kdy se vyvíjela potravinový pyramida. Respektive právě ona vedla skupinu špičkových odborníků na výživu, kteří měli tento úkol na starost. A úkol splnili. Bohužel než se potravinová pyramida zvěřejnila, zasáhl potravinářský průmysl.

„Když se naše verze potravinové pyramidy vrátila po revizi k nám, byli jsme šokováni, neboť se výrazně lišila od té, kterou jsme vyvinuli. Jak jsem později zjistila, tyto změny byly provedeny Úřadem ministra zemědělství tak, aby získalo přijetí potravinářského průmyslu.

Naše doporučení 3-4 denní porce celozrnného chleba a obilovin bylo změněno na neuvěřitelných 6 – 11 porcí, které tvořily základ potravinové pyramidy, jako ústupek průmyslu zpracovávající pšenici a kukuřici. Dále naše skupina  odborníků pro výživu umístila pekařské výrobky vyr“obené z bílé mouky – včetně sušenek, sladkostí a jiných potravin s nízkým obsahem živin, obsahující velké množství cukrů a tuků na vrchol pyramidy , a doporučila je jíst střídmě. K našemu ohromení byly tyto potraviny součástí základu „revidované“ verze potravinové pyramidy.“

Luise Light (z knihy Death by Food Pyramid)

Po přečtění pár stránek knihy Death by Food Pyramid jsem byla naprosto šokovaná, a musela jsem ji odložit. A rozhodla jsem se jako první si přečíst  tuto knihu od samotné Luise Light.

Její kniha nabízí Deset pravidel pro zdravé stravování, její verzi potravinové pyramidy a plán pro správné stravování popsaný krok za krokem tak, aby lidem pomohl vyjít ze zmatku, ve kterém se výživa topí.

Deset pravidel pro zdravé stravování (Luise Light):

  1. Jezte čerstvé ovoce a zeleninu.
  2. Jezte celozrnné těstoviny, rýži, chleby a mozek. (Můj poznámka: pokud chcete jíst celozrnné potraviny, je důležitá jejich správná úprava pro deaktivaci obsažených antinutrientů)
  3. Jezte certifikované biopotraviny.
  4. Jezte přírodní tuky / vyhýbejte se umělým tukům.
  5. Vyvarujte se rafinovaného škrobu a cukrů.
  6. Jezte volně žijící ryby, maso a vejce ze zvířat pocházejících z chovu ve volném výběhu (free range).
  7. Jezte dobrých zdroje vápníku.
  8. Vyhýbejte se konzumaci příliš velkého množství slaných potravin.
  9. Vyvarujte se průmyslově zpracováným potravinám a potravinám obsahující aditiva.
  10. Pijte dostatek filtrované vody.

The author’s alternative food pyramid: The Guide to Healthy Eating

The Food Guide Pyramid released by the USDA in 1992

 

SDÍLET

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *