PÁR RAD DO ZAČÁTKU ZMĚNY ŽIVOTNÍHO STYLU

NENAKUPUJTE HLADOVÍ

Jdete-li nakupovat  s prázdným žaludkem, může se stát že zabloudíte do uliček s potravinami, které obvykle míjíte. A snadno nakoupíte potraviny, které byste za normálních okolností nekoupili. 

  • Připravte si nákupní seznam.
  • Sledujte nutriční složení výrobků.
  • Pozor na slevové akce, abyste potraviny nebyli nuceni sníst jen proto, aby se nezkazily.
  • Vyhýbejte se nákupu potravin, kterým nedokážete odolat – co oko nevidí, srdce nebolí.

PLÁNUJTE, CO BUDETE JÍST DRUHÝ DEN

Ať už jste student nebo pracující, připravujte si jídlo na další den (nazvěme to JÍDLO TO GO). Věřím, že připravené jídlo do koše nevyhodíte. K dostání jsou plastové krabičky nejrůznějších velikostí, které vám usnadní přenos pokrmů. A přenos krabiček vám zase usnadní tašky na jídlo (termotašky), které jsou zaručeně cool!

SOUSTŘEĎTE SE NA JÍDLO

Spousta lidí se přejídá jen proto, že se na jídlo nesoustředí. Jídlo snědené ve spěchu, ve stoje u kuchyňského pultu nebo při cestě do práce nevede k dostatečnému psychickému uspokojení, a proto snědená porce mnohdy nestačí a dohání se to (nejčastěji) dezerty.

Nečtěte při jídle a nesledujte televizi. Pamatujte, že jíme i očima. Pečlivě kousejte a žvýkejte. Prostě si to užijte!

HLAD A CHUTĚ-NENECHTE SE DOHONIT

Mnohdy se pouštíme do jídla spíše z chuti nežli z hladu. Důvodem bývá nuda, osamělost, nervozita nebo vztek, nikoli opravdová potřeba.

Nenechte se ovládnout vtíravými myšlenkami. Ovládejte VY je! Pokud vás honí mlsná, zastavte se a na chvíli se zapřemýšlejte. ,, Mám opravdu hlad nebo je to jen chuť? Opravdu mé tělo potřebuje další dávku živin?“ Jak se rozhodnete, je jen na vás.

Podotýkám pokud máte vyvážený jídelníček, mlsná vás rozhodně nedohoní.

SDÍLET

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *