NEJČASTĚJŠÍ CHYBY PŘI KETOGENNÍ DIETĚ

Ketogenní dieta je stravovací režim s nízkým obsahem sacharidů, s vysokým obsahem tuku a přiměřeným množstvím bílkovin. Typický poměr makronutrientů v ketogenní dietě je: 60-75 % tuku, 15-30 % bílkovin a 5-10 % sacharidů.

Ketogenní dieta navozuje stav, kdy tělo přejde z používání glukózy jako primárního zdroje energie na spalování tělesného tuku a používání ketonů jako zdroje energie. Podporuje odbourávání tuků, potlačuje hormon hladu, zlepšuje funkci mozku atd.

1) JÍTE PŘÍLIŠ MNOHO BÍLKOVIN

Ketogenní dieta představuje stravu s vysokým obsahem tuků a přiměřeným mnosžtvím bílkovin, nikoli s vysokým množstvím bílkovin. Pokud budete jíst příliš mnoho bílkovin, vaše tělo využijete přijaté aminokyseliny na výrobu glukózy prostřednictvím procesu zvaného glukoneogeneze.

Důležité také je, hlídat si množství bílkovin na porci.

2) NEJÍTE DOST TUKU

Pokud chcete, aby vaše tělo vyrábělo ketony, musíte jíst hodně tuk. Zejména MCT (které najdete například v kokosovém oleji) zvyšují hladinu ketonů mnohem efektivnějí než jiné tuky.

3) POUŽÍVÁTE TESTOVACÍ PROUŽKY NA MĚŘENÍ KETONŮ V MOČI

Pro diagnostiku ketózy není vhodné používat moč, ale krev. V moči je totiž přítomný keton zvaný acetoacetát. Jakmile se ocitnete v ketóze, hladina acetoacetátu klesá, protože se tento keton přeměňuje na beta-hydroxy butyrát (BHB). Právě BHB tělo používá jako zdroj energie. Pro potvrzení ketózy, může také použít dechový test, protože množství BHB v krvi koreluje s množstvím acetonu v dechu.

4) JÍTE PŘÍLIŠ ČASTO A PŘÍLIŠ MNOHO

Když jste v ketóze, není nutné jíst mezi hlavními jídly, tedy svačit. Jezte vždy tak, abyste byly dostatečně sytí (poslouchejte své tělo). K navození ketózy mohou také pomoci několikadenní půsty (2-3 dny) nebo/a pro udržení ketogenní dieta v kombinaci s přerušovanými půsty.

5) PIJETE MÁLO TEKUTIN

Keto Mojo

SDÍLET

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *