MĚLI BYSTE ZNÁT: NUTRIČNÍ ROZDÍL MEZI CELOZRNNÝM, PROTEINOVÝM A ŽITNÝM PEČIVEM

Čím dál více se na trhu setkáváme s tzv. proteinovým pečivem, což jak z názvu plyne je pečivo se sníženým množstvím sacharidů a naopak s vyšším množstvím bílkovin. Pečivo však od nepaměti slouží zejména jako zdroj sacharidů, na který si pak lze dát máslo jako zdroj tuku a šunku jako zdroj bílkovin – a nutričně vyvážená svačinka je na světě. Otázkou je, o jakou potravinu zkrášlíme proteinové pečivo? O šunku – další zdroj bílkovin? Vždyť už jeden plátek tohoto pečiva obsahuje přes 10 g bílkovin. A  dali byste si na něj máslo? Nejspíš také ne, neboť množství tuku už je v tomto pečivu taktéž dost zvýšené.

Proč je o proteinové pečivo takový zájem? Mnoho lidí jej považuje totiž za „dietní“. To se však mýlí, nejen tuk, ale i jeho celková energetická hodnota je v porovnání s celozrnným a žitným pečivem značně vyšší. A také cena…

Jak je vidět, proteinové pečivo se pro  přípravu sendviče zcela nehodí. Možná pro přípravu sladké svačinky – namazané domácí marmeládou nebo k zakousnutí k ovocné přesnídávce.  Stále však upozorňuji na jeho vyšší energetickou hodnotu a množství tuku.

SDÍLET

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *