KROK 2: ZAVEĎ SI RUTINU

Jak jste na tom s osvojováním si nových návyků? Lidé je často odkládají, říkají „Od zítřka …“ nebo ještě lépe „Od pondělí začnu… „.

Poznáváte se? Tak čtěte dál.

Zkuste si vytvořit pomůcku zvanou SEZNAM RUTIN, která vám pomůže nejen se zavedením, ale i udržením nových návyků.

Chcete začít den jógou? Nebo se každý druhý den otužovat? Šup s nimi na seznam! Každý večer si pak můžete zeleně vybarvit splněný úkol, nebo červeně nesplněný.
Tento seznam můžete použít také pro odvykání si zlozvyků, např. „Chci přestat pít alkohol.“ nebo „Chci přestat s poobědovým mlsáním“.


Doporučuji si seznam vystavit na viditelné místo, abyste na své úkoly nezapomněli. Já ho používám jako záložku v diáři.
Také doporučuji si na poprvé nedávát příliš mnoho úkolů, ze začátku postačí 1, max 3 nové návyky. Až si návyk osvojíte, můžete počet jejich zvýšit.
Můžete mít samozřejmě více druhů rutinních seznamů pro různá časová období – denní, týdenní, měsíční nebo roční. Jen to nepřežeňte. Seznam rutin má sloužit jako pomůcka, nikoli jako otrava.
A víte, co je fakt uspokojivý, motivující a povzbuzující? Když se na konci týdne nebo na konci měsíce kouknete, jak jste si v osvojování návyku vedli. Nakonec zjistíte, že na tom jste daleko lépe, než si myslíte.

Člověk někdy přes samotný perfekcionalismus a příliš vysoké nároky, které na sebe klade, nevidí, že je vlastně úspěšný (viz příklad níže)

Měsíční rutina (odvykání si sladkostí)

SDÍLET

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *