JAK PŘIPRAVIT MÜSLI SMĚS

Trh nabízí širokou škálu cereálií. Odborníci na výživu doporučují neochucené, zkrátka natural. Veřejnost se však brání, že zrní jíst nebude. Rodiče zase chtějí pro své děti jen to nejlepší, a tak cereálie nakupují, bohužel však ty čokoládové, napříkald typu Chocapic. 

Věří reklamním sloganům a poutavým nápisům na obalu cereálií: „Cereální kuličky s kakaem obsahují celozrnné cereálie a jsou zdrojem vitaminů a minerálních látek.“ nebo „Tyto čokoládové cereálie jsou tou nejlepší volbou zdravé a vyvážené snídaně.“, na místo toho, aby si správnost tvrzení ověřili nahlédnutím do seznamu složení či si přečetli výživové hodnoty této potraviny, lépe řečeno pochutiny. 

Čokoládové cereální kuličky snad ani není třeba více rozepisovat, zkrátka nač je kupovat? Mají snad nějaký zdravotní benefit po naše děti? A v čem jsou lepší oproti klasickým ovesným vločkám? Ve sladké chuti? Ta je zapříčiněna velkým množstvím cukru, které takové cereálie obsahují. A opravdu je vhodné děti každé ráno vybavit do školy touto cukrovou náloží?

Na prvním místě vaší cereální volby by měly být opravdu cereálie klasické nedochucené – natural. Že vám nechutnají ovesné vločky? To přeci nevadí, zkuste rýžové, amarantové nebo teffové, které svou chutí připomínají oříšky. Nabídka trhu je tak široká, že již nedává prostor pro výmluvy:-) Vhodné jsou také cereálie sypané – jedná se o předpřipravenou směs, která krom cereálií obsahuje také sušené ovoce a olejnatá semena nebo ořechy.  V neposlední řadě se můžete setkat také se zapékanými cereáliemi – na obalu také uváděné jako crunchy. Těm se však raději vyhýbejte, neboť obsahují vyšší množství cukru a také tuku.

 Chcete-li však opravdu vědět, co jíte, zkuste si připravit vlastní cereální směs.

1. VYBERTE SI:

Sacharidová složka

Zpestření základu

Tuková složka

2. JAK NA TO:

      1. Sacharidovou složku by měl primárně (tím myslím z hlediska množství) tvořit VLOČKOVÝ ZÁKLAD. Pokud se vám zdá tento základ poněkud nudný, přidejte menší množství některého zástupce z kategorie ZPESTŘENÍ ZÁKLADU.
      2. TUKOVOU SLOŽKU z hlediska množství používejte pouze jako dochucovadlo (stejně jako používáte sůl)
      3. OCHUCUJÍCÍ SLOŽKA samozřejmě není nezbytná, klidně ji lze vynechat.
      4. Vyberte si 1 druh z kategorie PŘIROZENÝ CUKR. Tato kategorie zahrnuje jak čerstvé, tak sušené ovoce. Pokud nemáte vlastní sušené ovoce, kupujte nedoslazované. Avšak z hlediska menšího množství obsažených cukrů a většímu podílu vody doporučuji vybírat spíše čerstvé ovoce. Ovoce nakrájejte na malé kousky.
      5. Samozřejmě nesmí chybět zdroj BÍLKOVIN, který zajistí dostatečný pocit sytosti a oddálí hlad.

Cereálie můžete snídat nebo svačit, vždy záleží na množství. Ať už se však jedná o snídani či svačinu, každé jídlo by mělo být nutričně vyvážené.

SDÍLET

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *