II. FÁZE ÚVODNÍ DIETY (GAPS)

Pokračujte s pokrmy z I.fáze – vývary z kostí a kloubů, zeleninové polévky, a potraviny s probiotickými bakteriemi (šťáva z fermentované zeleniny a kysané mléčné výrobky). Vývary a zázvorové čaje popíjejte jako nápoj.

V této fázi nás čeká pár změn, zejména budeme zvyšovat porce již konzumovaných potravin z I. fáze, a nové potraviny také přidávat. Vše je opět ovlivněno individuální tolerancí jedince k  daným potravinám, na nic nespěchejte.

  • Zvyšte porce fermentovaných potravin, tedy s každou porcí polévky nebo sklenicí vývaru si dejte sklenici šťávy z fermentované zeleniny.
    • Pokud jste doposud nezavedli kysané mléčné výrobky, nyní je ten správný čas, například kefír, zakysanou smetanu, jogurt.
  • Do polévky/sklenice vývaru přidávejte syrový žloutek (nejlépe z domácích vajec nebo BIO chovů).
    • Začněte s 1 žloutkem denně.
    • Postupně počet žloutků zvyšuje, až budete jíst žloutek s každou porcí polévky a vývaru.
    • Pokud budete žloutky dobře snášet, můžete do polévky přidat vejce na měkko (bílek je uvařený a žloutek ještě lehce syrový).
    • Počet konzumovaných polévek i vejcí za den není nutné omezovat.
  • Přidejte dušené maso s dušenou zeleninou (např. italský casserol).
  • Stále se vyhýbejte koření, vhodné jsou pouze čerstvé bylinky, sůl a pepř.
  • Vybírejte tučné maso, množství konzumovaného živočišného  tuku by mělo být co největší. Čím více živočišných tuků, tím rychlejší je zotavení.
  • Přidejte fermentovanou rybu a gravlax (švédský pokrm). S velikostí konzumované porce opět začínejte pomalu (od mlaého kousku, po celou porci).
  • Zařaďte do jídelníčku domácí přepuštěné máslo (ghee).
    • Je lépe tolerováno oproti klasickému čerstvému máslu (protože neobsahuje laktózu a mléčné bílkoviny). 
    • Ze začátku přidávejte lžičku s každou porcí polévky, postupně zvyšujte. 

SDÍLET

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *